načítám data...

Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?

Dva týdny zpět médii proběhla zpráva o zběsilé jízdě pár desítek aut skupiny Prague Brikule napříč Českem. Byla reakce bezpečnostních jednotek adekvátní?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Předminulý víkend televizí i internetem proběhla zpráva o jisté události organizované skupinou Prague Brikule. Nerad bych tato individua označoval jako zlatou mládež, ač pro mnoho lidí jistě jsou, pro mě je tohle označení příliš široké. Prostě jim pro naše potřeby říkejme dementi. 

Zdroj: instagram prague_brikule

Dementi se jeden večer sešli v hojném počtu v pražské Hostivaři a vyrazili do Jičína na výlet. Co by ne, Jičín je jistě hezké město, pokochají se místním náměstím, pokecají a pojedou domů. Dementi však na náměstí začali dělat “brikule”, pálit gumy, vytáčet motory do omezovače a donuty (drift se těm vylomeninám fakt nedá říkat, neboť na driftování je potřeba trochu dovedností a ne jen sešlápnout plyn na podlahu) – zkrátka takové ty věci, které ostatní ruší v klidném večeru doma u televize – a hlavně – věci, které patří na odloučená prostorná místa. Ne do historického centra Jičína. 

Zdroj: instagram prague_brikule

Po jisté chvilce vyrazili zpět do Prahy. Řeknete si, že už možná dementům tato hloupá zábava stačila, ale ne. O tom, že cestou do Prahy (dle záznamů z akce) většina překračovala na dálnici rychlost přes 250 km/h, nemá snad vůbec cenu mluvit, to je z mého pohledu na celé akci to nejmenší zlo – nikomu tím neubližují, v noci je dálnice prázdná a zrovna D11 je krásně přehledná. Ne, dementům ani rychlá jízda nestačila, a tak si z Nuselského mostu udělali závodiště pro drag race – prostě zatarasili auty všechny pruhy a v jednom směru si udělali svou “trať”. 

Zdroj: instagram prague_brikule

O tom, že existují lidé, které tyhle věci baví, snad netřeba psát. Já sám nebudu tvrdit, že jsem andílek, že jezdím vždy předpisově. Ale vždy se snažím ostatní svou existencí neotravovat, ideálně tedy jen na přehledných místech a tam, kde to znám a relativně vím (nebo aspoň tuším), co si můžu dovolit. Myslím si, že zábava ve stylu donutů je dost jednoduchá, ale každému co je jeho, ale prosím vás,  dělejte to někde, kde nejste slyšet a vidět. Proč je potřeba každý sklouznutí dávat na socky? Proč je potřeba to dělat uprostřed historického náměstí? To to fakt všichni tyhle dementi dělají pro followers na instáči, aby je srdíčkovali a dementům zacukalo v trenkách?

Zdroj: Los Angeles Times

Někteří dementi z Prague Brikule možná berou za svůj vzor jistá individua z USA (vždyť to je přece nejlepší třetí země světa, tam maj všechno skvělý), v takzvaných takeovers. Pokud jste nikdy takový takeover na videu neviděli, budiž pro vás naučné video níže. Takeovers jsou akce, nejčastěji na uzavřených křižovatkách, kde se sejde spodina s dojetýma zadokolkama a dělají donuty. Někdy i pospolu jako tandem. A kolem nich stojí jásající fanoušci, kteří si je natáčí a občas odlítnou nebo umřou potom, co řidič takové dojeté vraždy nezvládne svůj fantastický manévr a do kolemstojících vletí. Avšak i přes to dále ve svém představení pokračuje. Donedávna jsem žil v tom, že Česká republika je vyspělá země plná lidí, kteří mají aspoň trochu inteligence. Prague Brikule a účastníci těchto akcí mě však přesvědčují, že jsem žil v omylu, neboť osobně mi jejich akce přijdou podobné jako takeovers, a obávám se, že bychom mohli takových událostí vídat na našich ulicích více.

To nejhorší na celé akci však nejsou činy účastníků. Ne, to nejhorší je následná reakce nebo spíš nečinnost strážců zákona. Ať už jde o Policii ČR nebo Městskou policii Praha a Jičín, na akci nepřijela jediná hlídka. V Jičíně akci vzdáleně pozorovali dva strážníci (kteří by údajně dle jejich slov se stovkou lidí nic nezmohli), protože ostatní jednotky zasahovaly zrovna mimo město. Dobrý, Jičín je malé město, to je ještě relativně pochopitelné (akorát že vůbec). Ale že v Praze celá akce proběhla bez jediné konfrontace jakoukoliv hlídkou na frekventovaném Nuseláku, to je pro mě naprosto nepochopitelné a je to ostuda a výsměch daňovým poplatníkům. 

Zdroj: Policie ČRAno, teď se sice řeší videa z akce, ať už z dopravních kamer nebo sociálních sítí, ale co z toho bude? Dementi možná tak dostanou pokutu za špatné parkování, zaplatí a všichni budou dál v tomhle chování pokračovat. Pár jich sice čelí trestnímu obvinění (kvůli poškození historické dlažby a rušení nočního klidu), ale co si budeme povídat, drahý právník je z toho vyseká jak nic. Ale k tomu si myslím spíše nedojde, pár policajtů teď dělá jen bububu pro noviny, aby nebyli za úplné nýmandy, kteří se na hlídání pořádku doslova vykašlou i zpětně.

Zdroj: cz-antiradary.cz

Je mi z toho smutno. Já se pomalu bojím jezdit po dálnici víc než 160 (a to jen extrémně výjimečně když spěchám), aby mi nesebrali řidičák, ale očividně je mezi námi sorta lidí, které stačí mít peníze a všechno jim projde. Ať už přelet dálnice ve třech kilech v noci, nebo drag racing na Nuseláku. O tom, že tito lidé to nedělají pro zábavu, ale pro clout na sociálních sítích, se snad asi bavit nemusíme. Volné plochy v okolí Prahy sice skoro neexistují, ale očividně pro ně Jičín není daleko, tak proč si nepronajmou za ty peníze místo pokut a právníků nějaký polygon? 

Zdroj: cz-antiradary.cz

Ale nejvíce smutno mi je z jednání policie. Do teď jsem měl vůči strážníkům nějaký elementární respekt, neboť mezi nimi jsou i slušní lidé, kteří v jisté dodržování zákona věří a ví, že některé předpisy jsou naprosto hovadské a zbytečné. Po téhle eskapádě a naprostém přehlížení dementů však nerozumím tomu, k čemu policii u nás máme a z jakého důvodu je nutné jim dopřávat taková práva k sebrání řidičáku, jaká od letošního roku mají, když toho stejně v takovýchto případech nevyužijí. K rozdávání pokut? Však na to už máme bonzácký Captury. K měření rychlosti v přehledných skladových oblastech? Nojo…to je ono. Sebrat papíry normálním řidičům na vytipovaných stoprocentně bezpečných místech, to jim jde. Ale dokud budou dementi dělat tyhle akce a policie bude nadále dělat mrtvého brouka, můj respekt vůči bezpečnostním složkám bude klesat čím dál hlouběji. 

 

A co si o tom myslíte vy? Myslíte, že takové akce jsou super a konečně se tu něco děje? Myslíte, že se policie zachovala správně? Dejte mi vědět v komentářích.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Michal88
10. března 2024, 12:21
10

Na tohle koukám s despektem už dlouho. Resp. byla jen otázka času, než se ti dementi, co s otevřenými laufy a otáčkami v maximu, co jezdí o půlnoci po sídlištích nezformují do nějaké akce. Doslova se nebojím říct, že to je ostuda autíčkářské komunity. A jsem rád, že jsem se z města přestěhoval na vesnici, kde si můžu v klidu dělat své autíčkářské hobby bez otravování sousedů.

reagovat
Woyta
10. března 2024, 12:37
1

S tím jak se postupně zavírají okruhy a ruší použitellné placy na blbnutí, bude takových excesů asi přibývat. Jinak inspirace není jen ze států.

reagovat
PachezZ
10. března 2024, 12:47
0

žena má nějaký kamarády v podobný písecký grupě... já jim teda taky říkám dementi :D No nalepila si na auto "pisek brikule" a hned na první cestě do banky se na nás pověsili policajti a jeli za náma až na parkoviště kde chtěli doklady... mě by ta nálepka za pozornost nestála.

reagovat
Woyta
10. března 2024, 15:53
3

Nemusíš mít nálepku, nemusíš nic vyvádět, stačí jen mít auto které je zajímá. S E36 compactem mě stavěli každou chvíli a jezdili za mnou přes celé město. Teď mám jako daily E46 compact a ten je vůbec nezajímá.

Skipper
12. března 2024, 15:42
0

No, jak mě nikdy nikdo nezastavil, tak s Formanwm každá hlídka :D

S.
S.h.I.t.
10. března 2024, 13:44
12

Uz dlouho jsem nazoru, ze PCR umi jen buzerovat, ale rozhodne neumi "pomahat a chranit". A straznici? Ti umi jen parkovani. Akorat by radsi meli sbirat hovna po psech, jinak jsou uplne zbytecni.

reagovat
riderhenry
10. března 2024, 22:03
4

Bohužel oni dokonce často jdou do práce s tím, že se těší na nějakou akci. Už mi to při kontrole (na sportovní motorce) více příslušníků nepřímo přiznalo (byli smutní, že jsem zastavil). Ale to se asi jen tak nezmění, podporu široké veřejnosti mají solidní, tak proč cokoliv měnit...

Nicméně zmiňovaní dementi jsou opravdu dementi, to na tom nic nemění.

Jyrki
10. března 2024, 15:53
9

Policie nedělá pro bezpečnost na silnicích nic. Umí jen buzerovat, měřit na přehledných úsecích. Jde o jen o jinou formu výběrčích daní.

reagovat
fortress
10. března 2024, 16:08
-1

To že dělají medvědí službu všem co se rádi svezou je jasný, kór když tuhle akcii dělají v Mecce "třicítkařů". Trošku nechápu to bulení na PČR to je jak kdyby vypadlo z diskuze pod novinkama. Šrouby se budou už jen utahovat.

reagovat
Honza Hamster Křeček
10. března 2024, 19:36
10

Šrouby se utahují pořád, jen to vypadá, že jen tam, kde je to snadné. Slušný řidič za chybu tvrdě zaplatí, na skutečný lumpy jsme nějak krátcí...

Marek Brunner
10. března 2024, 20:00
11

Jaký bulení? Že mě štve, že z mých daní, které opravdu nejsou malé, platím aparát fungující akorát jen když to je jednoduché (čti - když se můžou schovat za strom na přehledném úseku a vybírat výpalné), a když už to je dost na hraně, nereagujou? Takže vlastně z daní dotuju akorát výběrčí daní? :)

Be
Beran
10. března 2024, 21:18
4

Jsou dva extremy:
1, Aparat muze zasahnout az kdyz jednoznacne prokaze kdo ridil a co provedl a trest bude z jasne definovaneho intervalu.
2, Aparat prijde za provozovatelem RZ ze spatne se chovajiciho vozidla. Rovnou mu seberou noty, pripadne dostane jeste par pendrekem nebo mu zabavi auto.

Presne vim, kteremu extremu chci byt bliz. A to bydlim na konci vesnice a kdyz spim s otevrenym okem, tak me budi tihle picusove s ladakem co radi v omezovaci.
Furt budu mit radsi bordel na silnicich, nez v kazdem aute dataloger, ktery mi na konci mesice secte prestupky a posle slozenku.

sp
spooon
10. března 2024, 21:42
4

Samozřejmě že taky tíhnu k bodu 1, ale jde o to, že ty policajti to mají vymáhat. Hlavně v Praze na muselaku, asi tam nebyli 5 minut. Tak mi neříkejte, že tam pár hlídek nemohlo přijet a posbírat to.

Btw taky mi kolem domu na vesnici hlavně v létě lítají pičusové s otevřeným výfukem , sic na motorce, ale to je asi jedno.

fortress
11. března 2024, 13:45
-10

Pane Brunnere přesně tohle bulení jsem myslel, netřeba to psát podruhé. Přesně tohle medializování a touha po represi ještě vyšperkovaná kydama o "drahym právníkovi" bude mít za následek akorát to že budou za stromem měřit ještě častěji a objeví se i na neškodných cars & coffee kde teda si taky nebudou mít všichni čistý svědomí.

Honza Hamster Křeček
11. března 2024, 15:51
11

to Beran: Však v pořádku, právní stát dokonce vyžaduje variantu 1 a všechno okolo je v lepším případě šedá zóna. Já i chápu, že dokazování, kdo řídil, kdo dělal bordel, kdo konkrétně tam zastavil provoz, že to nebude žádný med. Ačkoli dementi se u toho fotili a natáčeli, takže aspoň nějaký přestupky zadokumentovaný jsou.
Ale minimálně přijet tam, zablikat majákama a tu akci rozpustit, to teda policajti měli. Že závody na Nuseláku skončily až ve chvíli, kdy to dementy přestalo bavit (nebo jim došly gumy), to prostě je ostuda policie jako prase a nikdo mě nedokáže přesvědčit o opaku.

beastar
11. března 2024, 16:22
5

Ano, žádný med to není. To vyšetřování vražd taky ne. To je prostě jejich práce. Ne buzerovat babičky že nemají lékárničku a měřit mezi poly. Jak správně píšeš prostě to měly řešit. Přijet, kdo neujel tak totožnost, doklady, co tu děláte a tak dále. Jasný je že na většinu těch řidičů by to žádný výchovný efekt nemělo. Nicméně v rámci toho, že něco udělala Policie jako celek by to měnilo situaci. Tohle přece není možné. Nebo prostě příště uděláme kafe a káry za plného provozu třeba na Jižní spojce? Já rozhodně nejsem žádný svatoušek a v zásadě policii příliš nefandím. Jenže co je moc to je příliš. Ještě že nedokázaly situaci dostat pod kontrolu v Jičíně kde beztak bude deset strážníků a osm policajtů na směně a tři auta. Tak tam ok. Možná by to stejně nic nezměnilo v pár lidech tam vlastně nešlo udělat ani ty běžné úkony. Praha? Na každý metr centra tři hlídky, městská policie na každém rohu, záplava kamer.

A o penězích to tolik není. Mezi těmi pár řekněme vyvolenými se vždycky najdou další co jsou posrany aby nedostali dvojku.. to že máš tři roky starý lehce udělaný BMW neznamená že máš známosti a drahý právníky. Taky můžeš prostě bejt koště co má pizzerii v Počernicích a hraje si na boha.. a takových tam bude většina.

StreetPro
12. března 2024, 14:42
1

A nestačilo by od všech posbírat papíry, odklonit je do jednoho pruhu a detailně projít každé auto... nevěřím, že jsou všechny ty káry street legal :-) takže na TK, příp. mobilní TK, měření hluku apod, nechat je tam čekat několik hodin... jo, stálo by to několik hlídek čas, nervy a trochu peněz, ale dost by to odradilo od podobných "brikulí"...

beastar
10. března 2024, 22:14
14

Mám k tomu pár věcí. Kdyby to uspořádal někdo v Kölnu, nebo Baselu tak ještě ten večer toho bude vážně dost litovat. Minimálně ti co by dost rychle nedokázali ujet. Pokuty by byly nejspíš to nejmenší. Vzhledem k výměru by to bolelo i rádoby zlatou mládež. Česká úžasná Policie stavěla mě v noci za Nuselským mostem jakože ve čtyřech lidech za to že údajně telefonuju. Realita byla taková že sem měl jen ruku za hlavou. Telefon ve stojánku a puštění BT. Což až po hodně tvrdé hádce a výhrůžkách z mé strany uznaly že se teda asi spletly a bez jakéhokoliv omluvy jely do prdele. Inu starší sportovní auto v noci je na ně jak červený hadr na býka.

Naproti tomu v době kamer, radarů a sociálních sítích. V době kdy na jednoho opilce v Praze máte deset policajtů a pro jistotu hlídku strážníků. Tak nedělaly vůbec nic ani vidět je nebylo. To je obří a neomluvitelné selhání. A řešit to po akci? To je jen alibismus. Prostě to mělo proběhnout tak co dělaly nám i na ohlášených akcích. Kontrola, alkohol, drogy, tuning a trochu aspoň prudit.

Ono by to minimálně pokazilo chuť části těchto trotlu něco dělat dál. Za úplně jiných okolností mě rychlá jízda a trochu flexeni s auty neurazí. Tohle byl ale jen bohapustý bordel a kreténi toužící po tom si hrát na pouliční gangstery. Převážně s auty od tatínků a nebo z duchaplné činnosti typu prodej životního pojištění a pražských garsonek. Pokud se toho někdo účastnil v dobré víře že to bude zajímavý už po Jičínu měl jet normálně domů... A že takové akce budou přibývat to je více méně jasné. Postih žádný, pozornost vysoká.

reagovat
sheogh
11. března 2024, 07:51
3

Jo tak vymer podle vyse prijmu funguje. Ja pamatuju v Luzernu takovou africkou skupinku delajici bordel (bez aut) a na prichozi cajty byli husti (letely i nejaky flasky) a cajti to vyresili pomerne efektivne stylem, kterej by se neziskovkam moc nelibil :-)

beastar
11. března 2024, 11:20
6

Ať je to jak chce. A někdo může ten systém kritizovat pořádek tu je a všichni včetně těch Afričanů to respektují. A po pravdě když se nechováš jako kreten tak ani se supersportem za x milionů si tě nevšímají. Taky tu jezdí mladý kluci s Golfem, Focusem jakože styl f&f. A v pohodě jde o to prostě dodržovat pravidla v rámci zdravého rozumu. Sám nejsem příznivcem zejména akcí Německé policie která má občas pocit, že vymáhání silničních pravidel se rovná lovu a lynči. Po tom určitě v Praze nikdo nevolá. Aby ale neohlášeně parta blbcu jezdila po dálnici tři kila natáčela se u toho a pak bez skrupulí zabrala veřejný prostor...

A tam navíc dělala bordel. Tak to snad může obhajovat jen ten největší anarchistický psychopat s vrozenou debilitou. A Policie zejména ta pořádková a dopravní by se měla stydět. A tady fakt sedí takový to za tohle si vás neplatíme. O městské Policii nemluvě však to je organizace kterou si řídí město aby chránila jeho ulice a veřejná prostranství. I kdyby se jaly udělat nějaký dohled třebaže neefektivní protože oni by prostě začaly sjíždět bylo by to lepší než nedělat nic. Já nechápu co to má být to se prostě bály toho počtu a nešlo zasáhnout nebo? Tady kolikrát je smíšená pěší hlídka v lodičkách a bez problémů jdou do party mladých balkánců že dělají bordel a minimálně padají pokuty... Děláš machra? Okamžitě klepeta. Někdo se jich dotkne pravděpodobně jde na dva roky do Adidas teplakovky. Možná je tu vězení super proti ČR Valdicim... Reálně je to pořád basa... Co by dělaly kdyby se stala nehoda na té dálnici..

bitner
11. března 2024, 11:45
0

Skoro bych si myslel, ze jeden nebo vic z techto straight line heroes jsou povolanim synove nekoho vysoce postaveneho u policajtu/mistnich politiku/podnikatelu a strazci pomoci a ochrany meli proste noty nechat chlapce, at se trochu pobavi.

Sa
Sato
10. března 2024, 23:30
1

Despekt a nazaor ze policie je tu proti slusnym ludom mam bohuzial tiez dost vzity. Myslim ze to zacalo tak ze som kazde rano chodil do prace cez Brnenske hlavne nadrazie, kde len par metrov od PCR stanoviska sa zhlukovali zpachajuce bezdofetky a ine levicovo neitelektualni zjevy s vlcakem a arafatkou. A samozrejme somrovali a otravovali. A nikto ich neriesil, cely podchod smrdel ako hovno...
Ja viem, s dopravnou policiou je to nesuviciaci problem, ale clovek ich (pcr) chtiac nechtiac vnima ako celok.

reagovat
Fr
Frodo
11. března 2024, 06:43
5

Děkuji autorovi, že dementy nazval pravím názvem.
Měl bych pro dementy takovou spotřebitelskou radu. Sám se rád svezu rychle a protože nechci nikoho ohrozit, tak pro takovou jízdu volím okruhy, závody v am rallye, akce typu Úterský kopec a podobně. Jen nevím, jestli tahle rada padne na úrodnou půdu, protože tady nejde o řízení, ale o dělání bordelu a nějakého insta kreditu. Ale u toho posledního si nejsem jistý, moc takovým věcem nerozumím. Když něco dělám, tak to dělám pro to že mě to baví a ne abych se tím někomu chlubil.

reagovat
sheogh
11. března 2024, 07:47
4

Presne jak pise clanek. Na jednu stranu buzerace (jasne, proti lesu radaru treba ve svajcu porad v CR pohoda), ale asi kdyz jsi hodne drzej, tak nic.
Nemam nic proti rychle jizde a zabavnymu svezeni (ne centrem), ale jako bloknout nuselak a v noci v centru palit gumy (coz podle me delaji jedinci s IQ do 50, pokud mas alespon 51, tak jdes radsi normalne jezdit) je uz hodne napodrzce.

reagovat
beastar
11. března 2024, 16:26
4

Přesně. Neříkám že jsem nikdy nedělal po městě bordel. Nebo okolo něj. Jenže jak říkáš šly jsme jezdit. Normálně po okresce možná někde na parkáči. Jasně párkrát to vezmeš přes ručku atd. Důchodce to nasere.. přijede městská postraší tě. Řekneš sorry pánové my jsme si to chtěly zkusit. Hale je po desáté bla bla ok ok odjíždíš. Není to slušný ale nikoho tím vyloženě nesereš. Navíc nás bylo pár. Pět šest aut. A rozhodně to nikdo netočil a nedával na ig jak úplný dutohlav.

jk
jakub kuba
11. března 2024, 09:15
2

tady je pekny rozbor novych zakonu od 2024,
https://dfens-cz.com/ridici-pozor-jde-po-tobe-novela-silnicniho-zakoa/
Zákaz řízení za prasklou žárovku,
Zadržení řidičského průkazu bez důkazů,
Rozhodnutí o přestupku bez ústního jednání

reagovat
Perníček
11. března 2024, 10:28
8

Tohle je jeden z důvodů proč českou tuningovou scénu moc nemusím. Trapnost nad marností, hlavně že je "show". Motat se na místě, dělat bordel z výfuku nebo letět po dálnici přes 200 umí každý jelito. Vemte tyhle jelimany na okresku, nedej bože na okruh, tak se nikdo z nich nechytá. Tím pádem si nemůžou nahonit ego, tak proč by to dělali?
Co týden mám na okresce jednoho takovýho závodníka nalepeného na zadku v obci. 3 zatačky a nevidím ho až do další obce.
Co se týče PČR, to je tady už asi dobře shrnuto. Lépe se pokutuje za rychlost na přehledném úseku a parkování, kde nikde nikomu nepřekážíte.
Známému se nedávno stalo, že mu na dálnici vlétla do mezery, co měl před sebou (bezpečný odstup), dodávka, která okamžitě zadupla na nulu, protože kolona a stojíme. Samozřejmě nedobrzdil a vina je dle policie na jeho straně. Není kamerový záznam, řeší se to podle tabulek, pokuta, nazdar. K tomuhle jsou "dobří".

reagovat
to
tomaass2
11. března 2024, 12:28
0

Naprosto souhlasím s autorem… a bohužel musím říct, že tohle není až výjimečná akce. Trčel jsem loni v Blance směrem k Andělu, protože si tam pár dementů zkoušelo zvuk v tunelu a krátké dragy. V tunelu jsou všude kamery, ale jen na to, abych dostal pokutu já, když tam pojedu 72…

reagovat
PepaSFI
11. března 2024, 17:43
1

jo někde jsem zahlídl titulek že mají záznamy a budou řešit. No jo, ale podle záznamu se obvykle moc nepozná kdo řídil, takže provozovatel, pokuta, možná, když se hodně zadaří. A pak přijde obvyklé blábolení jak je potřeba na těch silnicích řešit bezpečnost a vymyslí se zas novela zákona s nějakým nesmyslem.
To se mělo řešit hned a jasně, dyť to museli vidět na kamerách. Z každý strany dvě auta a dvě odtahovky a panáčci stavte se do řady, na každýho dojde. Copak, něco nelíbí? Ten kravál zní jako střelba, máme zavolat zásahovku? To je takový citlivý, určitě to bude mít dobrý ohlas, noční střelba ve městě, to bude titulek.

reagovat
Radim Nemec
11. března 2024, 18:23
5

Tak ja zkusim delat dablova advokata aspon v jedne male veci. Cela tahle akce samotna je samozrejme tak daleko za cimkoliv rozumnym, ze ani jako dabluv advokat na retaineru bych se toho nedotkl desetimetrovou tyci. Ale zkuste mi nekdo vysvetlit, jak pravne rozlisite mezi spirited drive po okresce, mozna klidne i nejake sklouznuti v zatacce, kdy znate teren, vite kde se divat, etc - tedy ohrozeni ostatnich ucastniku provozu blizke nule, a timhle ... hovadenim. Lidsky je samozrejme rozdil naprosto patrny, ale imho nemozne to kodifikovat tak, aby se z toho dal udelat zakon.
Dalsi tema, ktere me tam prekvapilo, je ta reakce mestaku. Kdyz clovek blbe zaparkuje, tak jsou drsni jako padesatka smirgl, ale tady nemaji telefon na statni, vysilacku a moznost alarmovat? Jako jestli ne, tak good luck, tesim se, az budou na tom namesti vykradat banku, klenotnictvi, nebo co tam maji. protoze "no my jsme byli sami, byla tma a oni vypadali, ze ani pomoct, ani ochranit nepotrebuji" bude skvely komentar. Mimochodem - jsou v Laznich Bohdanec jeste porad takovi... militanti?
Jako dalsi ocenuji, ze tentokrat nezasahovala kobra 11, protoze dalsi, byt policejni auto, ktere by se je snazilo nahanet by jiste bezpecnosti prispelo. not.
Celkove - jak to ctu, tak tohle byl absolutni clustefcuk. Cajti sice nic neudelali, ale aspon to nezhorsili (taky je mohlo napadnout zatarasit dalnici auty normalnich lidi a pak tuhle sebranku nahnat na ne, zejo.. je to male, bezvyznamne plus?).
Nahani to vodu na mlyn volani po zbytecnych represich, ktere jiste dopadnou jenom na lidi, kteri v porovnani s timhle nejsou vubec nebezpecni? Asi. Na reakci si musime pockat. Distancovat se od nich urcite, ale je otazka, jak siroka verejnost rozlisi kdo je absolutni idiot a kdo je jenom "idiot do aut" ale snazi se to delat tak nejak rozumne. Pri dostupnosti akci na uzavrenych, bezpecnych okruzich mi hlava nebere, v cem je lepsi to provozovat v tehle forme na verejnosti.
Bylo by toho k sepsani vic, ale uprimne - nic to nezmeni. Bylo by fajn, kdyby se nejvic chytili za nos ti primi ucastnici (trocha zakladniho respektu a snazit se programove lidi okolo nes*at), ale to se tezko stane a mezitim (nez z toho treba vyrostou) si s tim budeme muset nejak poradit.

reagovat
Jyrki
12. března 2024, 06:05
0

trochu jsi mi dal vzpomenout na vtip: "je zajímavé, že když šla ode mě večer milenka, věděl to celej barák...no a když vykradli byt, všichni spali."
Ono je toho na nasrání mnoho, dnes si totiž každý myslí, že si může dělat co chce a policie jen přihlíží. A tak elektrokoloběžky a elektrokola jezdí klíďou padesátkou. Kola jezdí po chodníku mezi chodci, ale taky klidně prostředkem pruhu, i když mají pruh pro cyklisty. Vystavěli se cyklostezky, ale mnohdy jsou to jen chodníky, kam je s kolem trest jet, protože je to úzký a je tam nevhodný povrch, třeba zámková dlažba, což na silničce fakt není žádný med. Atd atd atd.

Vavris Vavrisovic
12. března 2024, 08:43
3

Mám z toho rozporuplné pocity, jako mnoho jiných věcí, i toto jsme v Česku implementovali jen tak na půl.
Oukej, máme tu dětské driftíky, bordel ve městě, spálené gumy a insta fejm u náctiletých whores a jednoduššího publika..

..ale žádní low lifes nelítali vzduchem, nic nehořelo, žádný lynč, lidový soud, ani předávkování párnem. Za mě nevyužitá příležitost. Takže příště líp, brikule...

PS: Jsou to čuráci, nedávejme jim další fejm, lajky a sdílení, i když to třeba chceme odsoudit.
-
Komentář upraven 12. 3. 2024, 08:43:49
-
Komentář upraven 12. 3. 2024, 08:45:00

reagovat
esmo
18. března 2024, 06:30
1

A víte co by Vám o tom ti účastníci řekli, že jo?
Že jen závidíte, protože takový auta nemáte! (nebo takovýho tátu).
Já jen doufám, že se tihle dementi omotají někde o sloup a nikomu se u toho nic nestane.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

GMC Typhoon  1993
GMC Typhoon

1993 rok výroby
285 koní výkon
4 300 ccm objem

Ford F250 XLT LARIAT 1989
Ford F250 XLT LARIAT

1989 rok výroby
230 koní výkon
7 500 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem